Wednesday 3 December 2008

et ile tırnak - veiling reflections in the mirror - içkim puslu aynamdır, yaramaz



I’m working, broadly speaking,
Not doing anything but work.
A work cute I am…
…I mean, working as an editor for a magazine.
For instance
…I have been working on finishing the barrel up all night long.
I was just working away.

All I do is to fill up the time
that I should be getting to know myself.
What have become of me…
Rather,
Of who I am, and who I couldn’t be.

None of importance, as long as I work
For I have no time
to face myself, as long as I work.
Can only make a sharing with liquors.
They give me the will to question things,
Just before making me pass out.

I wish I could get on this well with life, too.
I think, I should work on this.

.................................................................


Çalışıyorum. Yani, genel olarak... Hiçbir şey yapmıyorum, sadece çalışıyorum. Bir dergide editörlük yapmaya çalışıyorum mesela. Bütün akşam da fıçıyı bitirmeye çalıştım. Onu da yapamadım zaten.
Tek yaptığım şey kendimi tanıyabileceğim bütün zamanımı çalışmakla doldurmamdır. Ne olduğum, daha da çok ne olamadığım…
Çalıştığım sürece bunların bir önemi yok. Yüzleşmek için bile bakabilecek vaktim yok kendime. Yalnızca içkiyle paylaşım kurabiliyorum. Bana düşünme gücü veriyor, sızmama neden olmadan biraz önce tabi.
Keşke hayatımla ilişkim de bu kadar açık olabilse. Bunun üzerinde biraz çalışmalıyım sanırım.

No comments: